Cara Merawat Penyakit Ekzema Pada Bayi : Agak sedih sebenarnya kalau dalam ahli keluarga kita ada penderita penyakit ekzema dan psoriasis . Sebab 2 penyakit tu walaupun tak sama tapi agak serupa dari segi kesan dia seperti tidak selesa dan boleh menyebabkan kelancaran hidup juga agak terganggu .

Bahaya ker penyakit ekzema dan psoriasis nih ? Nak kata bahaya pun tak boleh nak kata tak bahaya pun tak boleh . Lagi -lagi kalau penderita penyakit ekzema ni masih bayi . Masa anak buah aku yang masih bayi kena penyakit ekzema nih , aku tengok kakak aku asyik berendam air mata jer .

Pendapat Kawan Blogger

sapu bedak asmak pada pipi Iyadh untuk merawat ruam susu

Rawat Ekzema Pada Bayi Sebelum Terlambat

Ada satu hari tu kakak aku punya bimbang dan menangis tersedu sedan depan aku sebab mengikut doktor yang merawat anak buah aku , kalau penyakit ekzema anak buah aku ni semakin teruk kemungkinan untuk anak buah aku tu pekak dan buta boleh terjadi .

Menyirap jugak bila aku dengar apa yang doktor tu cakap kat kakak aku… tapi nak buat camner , takkan doktor nak tipu pulak semata nak sedapkan hati mak bapak .

Kaitan ? aku tak tau tapi mungkin disebabkan jangkitan dan sebab bayi belum ada sistem imun yang kuat untuk melindungi dirinya . Aku tau seksanya kalau ada anak yang ada peyakit ekzema nih sebab kulit dia sangat sensitif . Tak boleh panas dan berpeluh sangat .

Yang aku tahu dan lihat sendiri , time gatal-gatal ekzema atau psoriasis ni naik mau berdarah satu badan pesakit akibat luka semasa menggaru .

Oleh itu kat sini aku nak kongsilah sedikit info-info mengenai PENYAKIT KULIT EKZEMA dan cara-cara untuk merawatnya .

Pendapat Kawan Blogger

Antara 5 Cara Yang Boleh Dicuba Untuk Merawat Dan Mengatasi Penyakit Ekzema Pada Bayi 
  1. Jauhkan dari bahan-bahan yang boleh menyebabkan iritasi
     - biasanya bayi yang menderita penyakit ekzema mempunyai kulit elergik pada bahan-bahan seperti pewangi dan pewarna . Secara umumnya bahan-bahan itu ada pada sabun pencuci , pelembut kain , dan air .
     - jauhkan dari menggunakan produk yang mempunyai terlalu banyak bahan pelembut dan pewangi .
     - sekiranya terdapat kesan sampingan dari produk-produk tersebut , ibubapa disarankan untuk menukar kepada produk yang lebih mesra pada kulit bayi atau guna sahaja produk pencuci yang dikhaskan  untuk kegunaan bayi atau penderita penyakit ekzema .
  2. Alahan pada makanan
     - salah satu cara paling mudah nak tahu jika bayi alah pada makanan ialah sewaktu bayi mula mencuba makanan pejal . Ibubapa jangan risau untuk memberi mereka mencuba makanan yang boleh mencetus alahan sebagai salah satu cara untuk mengesan alahan .
     - ada kajian juga mengatakan "makan makanan yang menyebabkan alahan dapat menghindarkan diri dari alahan" . Ianya mungkin bermaksud untuk membiasakan tubuh badan dengan makanan yang alah dimakan .
  3. Menggunakan krim kulit
     - terkini telah banyak krim alahan yang dicipta untuk digunakan pada bayi . Biasanya krim tersebut bebas dari bahan pewangi .
     - antara produk yang boleh di sarankan juga salah satunya ialah Bedak Asmak . Gunakan setiap kali selepas memandikan bayi .
  4. Jauhkan bayi dari kepanasan
     - kepanasan juga boleh meyebabkan ekzema pada bayi semakin memburuk .
     - sebaiknya jangan memakaikan pada bayi pakaian yang berlapis dan berbulu terutamnya sewaktu cuaca panas kerana ia akan lebih cepat mencetuskan rasa gatal pada kulit .
  5. Hindarkan dari menggaru bahagian yang gatal
     - menggaru adalah reaksi normal dan semulajadi yang dilakukan apabila timbul rasa gatal .
     - pastikan kuku bayi sentiasa dipotong dan pakaikan bayi sarung tangan
     - kerap membersihan tangan bayi dapat mengurangkan ekzema dari menjadi semakin teruk

di olah dari sumber

So itu sahaja antara maklumat yang aku dapat kongsi dengan korang . Andai kata ada kenalan yang anaknya mempunya masaalah penyakit ekzema atau psoriasis , korang boleh syor’kan bedak asmak ni pada diorang sebagai alternatif untuk merawat .

Contoh paling terdekat dan boleh dipercayai setelah menggunakan bedak asmak ni alah cikgu SEO aku sendiri iaitu Sohoque . Aku pun pernah jumpa dengan anak beliau yang mempuanyai ekzema . Untung si comel ini sebab mempunyai mak ayah yang baik dan tak berputus asa untuk merawat penyakitnya .

Aku sendiri pulak gunakan bedak asmak ni untuk anak aku si Maya Zaara yang kulitnya kena sunburn dan pada cucu saudara aku si Iyadh walaupun dia takder ekzema tapi muka dia ruam susu atau kurap susu .

Alhamdulillah memang berkesan .

Apa Bahan Kandungan Bedak Asmak ?

Bedak Asmak diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi . Selamat digunakan untuk semua peringkat umur.Bedak dari tanah liat telah digunakan sejak zaman -berzaman lagi dan menepati saranan Rasulullah SAW berkenaan penawar dari tanah untuk masalah kulit.

Antara Kegunaan Bedak Asmak

  • Merawat ruam pada bayi
  • ekzema
  • psoriasis
  • kudis buta
  • kurap
  • panau
  • kayap
  • gatal
  • cacar air
  • luka dan lain-lain

Selain merawat masalah kulit di atas , ia juga mampu mengecutkan jerawat , mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu . Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur

Mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA, . Jadi ia mempunyai kadar perlindungan MAKSIMUM terhadap UVA yang mengelakkan kedutan .

Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit.

Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit,mengelakkan kedutan,menghilangkan jerawat,melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus.

Paling rare , ianya boleh dimakan untuk masalah cirit-birit dan gout . Ianya selamat dan suci .

Teksturnya lebih halus , mudah serap,dan sejuk bila dipakai .

Berat : 150grm+-

Harga : RM 38

Cara Pakai : dipakai sekerap yang mungkin untuk masalah kulit

Lihat Video Penagih Dadah Yang Menggunakan Bedak Asmak 

Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen , sila ke link di bawah atau hubungi terus :

Hotline HQ : 019 – 970 8897

Website : http://mham.com.my/

Instagram : https://www.instagram.com/mham.sdnbhd/

Info Bedak Asmak Juga Boleh Didapati Di FB Page 

Penawar Ruam Pada Bayihttps://www.facebook.com/bedakasma

Penawar Ekzema Mujarab Terkini : https://www.facebook.com/kulitcantiktanpaekzema

Album Testimonial : Bedak Asmak Penawar Ruam Pada Bayi

Penawar Asma Mujarab : https://www.facebook.com/penawarasma/

Minyak Herba Asmak HQ : https://www.facebook.com/minyakherbaasmamujarabsdnbhd/

Antara Testimoni Pengguna Bedak Asmak

Selamat Mencuba !!

Categorized in: